Did you know you can also buy books through BookScouter? Learn More

Bookbyte   

Logo

Since we began as a home-based enterprise in 1999 we have grown steadily thanks to our customers, yet retained that family style approach to doing business that we think is the real key to our success. We treat our staff like we would ourselves, and they in turn go the extra mile for customers like you.

Whether you're selling a used college textbook or need to buy a new or used college textbook at a great price, our friendly and experienced customer service team is committed to helping you every step of the way. Like answering your emails courteously and promptly, and making sure that when you call us, we provide you with the answers you're looking for. And ensuring that most orders are processed and shipped within 24 hours.


Website: http://www.bookbyte.com
Rating:
Features:
Pays via PayPal
Pays via Check
Vendor Pays Shipping
Provides Shipping Label

Feedback

Leave Feedback
Rating Date Comments
May 2018 I was a bit hesitant to use bookbyte after reading the reviews, but I'm glad I did! I managed to get 20 for a book that was only going for 5 on some other websites. I received payment really quickly too!
Apr 2018 I sold a textbook back to Bookbyte last year and never received payment. I emailed, but they said they hadn't received the book. I used their shipping and printed the shipping label right from their site. I have emailed customer service a couple of times, but as of today haven't received any payment. I would not use their site again.
Bookbyte Response: Thank you for your review. Unfortunately I was unable to locate your order information. If your issue has not been resolved, please contact our customer service team at HELP@Bookbyte.com.


Thanks again!
Feb 2018 They have added a new facility that is BUNGLING the buyback process. We shipped in a book that was in good condition and they are claiming it was damaged. Now they will not return the item to us, stating that any damaged book will be destroyed regardless. This is unacceptable business practice.
Bookbyte Response: Hello,

Our processing warehouse has been in place for well over a year, and is not a new facility. Our team takes great care in processing each shipment received. Any items found to be damaged, are inspected a second time to ensure proper handling. When you place a buyback order, you are given a quote based on the ISBN that is entered. This is not a guarantee you will receive this amount as all books are inspected upon arrival. Per our Buyback policy: "Textbooks with excessive writing and highlighting, missing or damaged covers, missing pages, excessive odor, obscured text, or stuck-together pages have no resale value and will be recycled if sent." Since we are unable to resell books that can not be used, we unfortunately can not purchase them.

I apologize that we are not able to return items as you have requested. As stated in our buyback policy, Bookbyte reserves the sole right to determine the value and condition of any included items according to its own standards and policies. Bookbyte also reserves the right to resell, recycle, or donate any item obtained through a buyback shipment.

Please email our Customer Service team directly if you have any further questions or you can find our Buyback policy at the following link: http://support.bookbyte.com/support/solutions/articles/6000111839-buyback-policy


Sincerely,

Bookbyte
Feb 2018 I ordered a book from them that clearly stated that it came with access package. The book arrived with no access package and they want me to send book back before getting refund. After reading how much they have ripped people off for books that have been sent I won’t be part of that money grab. I have already started classes and am in no position to do it anyway but need that access package. I will fight this !!!
Bookbyte Response: Hello and thank you for your review,

Our records show your order #17085834 was placed for a USED copy of ISBN 9780321949998. The publisher lists the title of this ISBN as Visual Essentials of Anatomy & Physiology Plus Mastering A&P with eText -- Access Card Package. We are required to list all items by the ISBN and title provided by the publisher. Unfortunately, we do not have the option to change the title provided by the publisher.

As stated in the description notes at the time the order was placed, we cannot guarantee that supplements will be included unless the package edition is listed in "New" condition. We list all items by ISBN and the ISBN dictates the title of the book, we do not have the option to change this information. We can only add our own description in the notes. Our description note states "Note: Supplemental materials are not guaranteed for used textbooks or rentals (access codes, DVDs, workbooks)." I have also attached pictures from our website (full desktop and mobile site) that show the description notes stating supplemental materials are not guaranteed.

Bookbyte attempts to be as accurate as possible. However, we do not warrant that product descriptions or other content of this site are accurate, complete, reliable, current, or error-free. If a product offered on the site is not as described, your sole remedy is to return it in unused condition. You are welcome to view our Terms of Use here: http://support.bookbyte.com/support/solutions/articles/6000111857-terms-of-use Please refer to the section titled "Product Descriptions."

You are welcome to return the item received for a full refund within 30 days of delivery. We will issue a refund back to your original payment method as soon as possible after the return is received and inspected. Please be sure to use the prepaid label provided to ship from any FedEx office or post office. The label is a FedEx SmartPost label, which is a FedEx & USPS partnership. If our label is not used, this may delay processing for 6 weeks or more.

At this time we do not see that the return label that was provided on 02/06/2018 for this return has been used. After 30 days the return order will be cancelled. If you have any other questions, please contact our customer service team directly via email.
Jan 2018 I've sold 13 books to Bookbyte, and I have never had any issues. I've always been paid, and paid in a timely manner. I've never had a book rejected from Bookbyte. Just make sure you read the buyback condition guidelines on the website.
Jan 2018 DISHONEST company! The first time I had an issue with not being paid for books that I sent in, I accepted it and just assumed that I had made some kind of mistake, even though I am always extremely careful about my shipments. I didn't get paid for a set of books I had sent in. I kept using Bookbyte, but kept a very close eye on them. When it happened AGAIN, I decided to contact them about it. They claim that they didn't receive one of the books I sent them, even though I am 100 percent positive I sent it in a box of four books. They claim they only received 3 of the books. After reading other peoples' experiences, I now realize they are just a dishonest company. Beware!
Bookbyte Response: We do encourage customers to take the proper precautions with their shipping company and to purchase optional insurance through USPS, as we cannot pay for books that are lost or damaged before they reach us. When orders arrive to our warehouse, the order ID and number of books enclosed is documented. If a box is damaged upon its arrival, photos are taken to document this as well. There are no photos of your order which means the shipment was intact upon arrival.

Our returns team takes great care in processing each shipment received. Your Bookbyte account was updated immediately upon processing to show the item(s) as rejected. Upon receipt of a shipped package into Bookbyte’s warehouse, ownership of the contents of the shipment transfer completely and wholly to Bookbyte. Bookbyte reserves the sole right to determine the value and condition of any included items according to its own standards and policies. Bookbyte also reserves the right to resell, recycle, or donate any item obtained through a buyback shipment. You are welcome to view our full buyback policy here: http://support.bookbyte.com/support/solutions/articles/6000111839-buyback-policy

If you need any further assistance, please contact our Customer Service team directly via email with your order number available.
Dec 2017 Would not accept book bc they say it was stained, but they do not provide you with anything showing why they aren't taking your book. Basically, it's your word against theirs. If they don't accept your book, they not only don't tell you, but they donate your book.
Bookbyte Response: We do encourage customers to take the proper precautions with their shipping company and to purchase optional insurance through USPS, as we cannot pay for books that are lost or damaged before they reach us. When orders arrive to our warehouse, the order ID and number of books enclosed is documented. If a box is damaged upon its arrival, photos are taken to document this as well. There are no photos of your order which means the shipment was intact upon arrival.

Our returns team takes great care in processing each shipment received. Your Bookbyte account was updated immediately upon processing to show the item(s) as rejected. When your package was reviewed, it was discovered that there was liquid damage. Upon receipt of a shipped package into Bookbyte’s warehouse, ownership of the contents of the shipment transfer completely and wholly to Bookbyte. Bookbyte reserves the sole right to determine the value and condition of any included items according to its own standards and policies. Bookbyte also reserves the right to resell, recycle, or donate any item obtained through a buyback shipment. You are welcome to view our full buyback policy here: http://support.bookbyte.com/support/solutions/articles/6000111839-buyback-policy

If you need any further assistance, please contact our Customer Service team directly via email with your order number available.
Oct 2017 They will take a brand new book and tell you there is something wrong with it and not pay you. When you inquire why, they will cite all their policies that essentially allow them to steal your property without recourse. One review site has this company at 1 or 5 starts with more than 4900 reviews, which all state this same reason of why this company is immoral.
Sep 2017 I sold bookbyte.com three text books that were all in excellent condition. They paid me for two of them, but stated that the third book was damaged and not salable, and that they would recycle it. I emailed them and requested that they return my book and that I would pay for return shipping, but they refuse to respond. This is what they do; lie and tell you your perfectly good book was received damaged and that they will recycle it, refuse to return it to you, then turnaround and resell it for a profit at your loss. Do not, I repeat, do not deal with this company. They are a scam and will rip you off. Run away as fast as you can. Deal with a reputable site, such as Amazon or Barnes and Noble, whom will return your books if they decide not to buy them, and the shipping is free.This company sucks!
Jul 2017 I would never recommend this site to anyone. I ordered a book, the order was declined, and they charged me anyways. Saying that it was the banks issue. I called my bank and they said the company still hasn't cancelled my order. Mind you, my transaction was declined. I can't even talk to someone over the phone about the problem. It's all through email. Bookbyte is saying they can't do anything about it. Don't ever buy books from here.
Bookbyte Response: I apologize, but we are no longer able to provide telephone support. Our customer service is available via email. Emails are generally responded to in the order they are received within 24 hours however there may be slight delays during peak season.

Unfortunately I was unable to locate your transaction with the information that was provided. Please provide the email use to place the order so we can further assist you.
Apr 2017 We are severally unhappy and will be pressing charges if things are not resolved. Wouldn't rate them even a 1 if it wasn't required.
Apr 2017 I have sold books to Bookbyte 2 times recently. Great customer service from the very beginning and received my money quickly. Will use them again in the future. Thank you!!.
Feb 2017 BookByte never paid me for book.
Books isbn 9780078119088
Also they change price without notify the seller of updates.
Never was I contacted about my book being shipped back. They just keep the book .
Feb 2017 I was concerned after reading some of the feedback. I sent a book mid January and received a check on 2/6/17. The turnaround might be a bit slower as compared to other buyers. However, they texted me to inform me when the book was processed and when the check was distributed. The amount quoted is exactly what I was paid. The website is also user friendly--you can check on the status of your book at any time.
Jan 2017 I'm really glad I sent my books to Bookbyte. They are very honest, and they meet the promised quota, it is very easy to get free shipping. I will definitely send my books with them again. Thanks Bookbyte
Jan 2017 I sent my books December 10th 2016 and I still have not received my check as of today. I would appreciate a response.
Jan 2017 I have used Bookbyte and other companys for a long time now and i can honestly say bookbyte has been the most honest by far. Thank you Bookbyte.
Nov 2016 I have always been paid on time for book sellbacks with BookByte. Paypal is the way to go.
Jul 2016 I sold a book to Bookbyte but I have not yet received a check. When I checked the status of my book, it said it was approved and payment was sent. I got text messaging updates on my order saying the check would arrive in 3-10 business days to arrive. It's been 24 days and I have not received my check. I just want to know what is going on.
Jun 2016 Charged late fee for shipping delays. Need say more? It's ludicrous!
Bookbyte Response: Our records show that your rental was due on 05/21/2016. We do provide a small grace period for rentals to be received back and processed after the due date without penalty to accommodate for shipping. A rental is not considered satisfied until we have received and processed the return. You were charged with the cost to purchase on 06/11/2016 when the rental was 20 days late. The rental was received on 06/13/2016 and is in queue to be processed. As explained in your live chat and email reply, a full refund of that cost to purchase amount will be issued once the rental has been processed. If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to let us know. Thank you for your time.